13 Nisan 2018 Cuma

Bordro Mahkumlarının Tatil Açmazları - 3 Fethiye Hillside

Fethiye Hillside bir fenomendir beyaz yakalılar ve patronlar arasında. Paran olsa da gidemezsin. Misal şimdi deneyin ve temmuz’a agustos’a bir hafta yer ayırmaya calışın, yer yoktur. Ben ocakta denedim bu sene temmuz için yer yoktu. Öyle her beyaz yakalı gidemez, director seviyesi ve üstü, veya altında olupta aileden zenginler veya bonus alanlar veya ıkına sıkına para biriktirip hırs yapanlar. Son derece pahalıdır. Zaten mekanın kapasitesinin sınırlı olması ve paran olsa bile gidememen mekanı verdiği “cok iyi” hizmetle bir istek objesine dönüştürmüş durumdadır.

Hillside muhteşem bir doğaya kurulmuş bir tesistir. Denizi muhteşemdir, birkaç sene önce odaları da en nihayetinde elden geçirdiler odalarda güzel oldu, tesisde güzel. Temizdir, yemekler çok güzeldir. Hizmet gayet iyidir, çalışanlar yıllardır burada calıştığından mekanı baya benimsemişlerdir (veya güzel rol yapıyorlar). Çok pahalıdır…






Sıkıntı ayrıntılarda gizlidir. Buranın müdavimleri vardır, müdavimleri tanıyan aşçılar, garsonlar, resepsiyon bu kişilere çok bir farklı davranırlar bunu gizli yapmazlar çok alenen yaparlar. Akşam yemeğinde yemeklerin başındaki aşçının, `Ooo Tahsin Bey, bu sene geç geldiniz, ama demin gördüm sizi, etin en güzel yerini ayırdım` ulen bana niye etin boktan tarafını veriyorsun, kim bu Tahsin? Bu Tahsinler manyak bahşiş bırakırlar, görgüsüz olduklarından bahşişi de gizli veya adabıyla değil herkesin gözüne sokarak yaparlar. Tabii bu Tahsinler mekanın bir hatası değil, hayatın her yerinde varlar. Bir de bizim halkımız nedense garsondan, aşçıdan pohpohlanmayı sever, mavi yakalıyla iki kelam eden beyaz yakalının kendini halk adamı zannetmesi müthiş bir parodidir aslında. Izlediğinizde eğlenirsiniz, audemars piguet saat takan abinin aslanımlı, koçumlu konuşmalarını, garsonun bahsis almak için şekilden şekle girmesini. Ama bu her köşede ve her daim olunca batmaya başlar (en azından bana oyle oldu)




Resepsiyonda bedavaya verilen limonata, sahildeki barda fahiş fiyatadır (Tam bir Alarko ucuzluğudur bu, orada calışanlar ne demek istediğimi anlayacaktır). Tam pansiyon olan mekanda (değişiklik olduysa söyleyin) akşam ve öğlen `house` wine ve bira haricindeki içkiler paralıdır, yani rakıya para odemek zorundasın. Şimdi günahlarını almayalım, bazen rakı günü falan yapıp, rakı serviside yapmışlardı.

Buraya giden kitle genelde Türktur, rus falan yokur. Goreceginiz tek yabancı ırk Filipinlilerdir. Onların hikayesi de tatile yanlarında cocuklarının Filipino bakıcılarını da getiren kodaman patronların eşlerinin çocuk bakamama sendromundan kaynaklıdır, beyaz yaka calışanlar seve seve cocuklarına bakarlar J Turkiye’de tatil yaparsam sadece Hillside’a giderim derler (ayrıntı Turkiye’de tatil yaparsamda saklı), tatile nereye gidelim dendiginde sadece hillside derler… Hillside’a gittim demenin bir şey oldugunu zanneden bir kitle icin burası vazgecilmezdir. Is hayatında tatile Hillside’a gidiyorum demek, bir klübe ait olmak gibi bir hissiyat, ben de sizdenim demenin bir yoludur. Bunların bir kısmı daha junior unvandalarken “long weekend” yapıp alacatıya kaçıp, kazık yiyen şapsallardır.





Acı ama gercek…

Mekan guzeldir ama bu paraya cok daha iyi hizmet alabileceginiz yerler var ulkede…

Sırada Yunanistan adaları ve Herşey dahil ultra lüks Belek var...

ps. İmla hataları ile ilgili maillar alıyorum, laptop'un klavyesi Eng-Arabic, TR'ye software ile gecebiliyorum dogal olarak ister istemez hatalar oluyor. Diger bir durum ise dilbilgisi, imla vs. pek umrumda degil, rahatlama ve bilgilendirme icin yaziyorum blogu. Ortaokul Turkce ogretmenleri baska blog takip edebilir :)

5 yorum:

  1. Merhaba
    Geçen sene mezun oldum ve bu sene big four da şansımı denedim ancak olmadı
    Şirketlerin iç denetim yardımcısı pozisyonu ve bağımsız denetim şirkerlerinde asistanlık hakkında ne düşünüyorsunuz, sizce önü açık mı Bir sene daha İngilizce mi geliştirip big fouru mu beklemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirketlerin kendi ic denetim ekipleri bizim ulkemizde cok yeni ve genc bir konsept. Bazilarinda mecburiyetten var. Tavsiye etmiyorum, ama uluslararasi bir firmanin ic denetimi ise girin tabii. Ingilizce cok onemli ama ingilizce gelismedi diye gelismesini beklemeyin. Ise girin, isteykende ingilizceyi gelistirme yollari var. Yazayim bari bu konuda.

      Sil
  2. Üstat merhaba öncelikle herkesin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı kutlu olsun.Yazılarınızı ilgi ile takip etmekte ve paylaşmak tayım bizim gibi üniversite öğrencileri için oldukça yararlı bunun için teşekkür ederim. İşletme alanında en iyi 4 üniversite içinde yer alan bir üniversitede okumaktayım ve başarılıyım. P&G,Unilever ve bazı uluslararası firmaların finans departmanlarını denedim ama olmadı. Big 4'un finacial advisory bölümlerini denedim onlarda olmadı. Ancak big four’un 3 firmasından Audit pozisyonu için teklif aldım. Turkcell ve bazı Türk firmalarının mt pozisyonu için görüşmekteyim. Ayıca Bankaların müfettiş yardımcılığı pozisyonları içinde görüşmekteyim. Oldukça azimli bir kişiyim ilk yıllarda aldığım para önemli değil amacım kendimi geliştirmek ve ilerde güzel pozisyonlara gelebilmek. Ama kafam çok karışık big four gelişme açısından önerirmisiniz ve diğer seçeneklerin yerine tercih etmelimiyim sizin deneyimleriniz doğrultusunda yorumlarınız nedir eğer cevaplarsanız çok mutlu olurum.
    Teşekkür ederim.
    Hızlı yazdığım için imla kurallarına dikkat edemedim kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam hemen auditi kabul et ama daha onceki yazilarda dedigim gibi big 4'de sebat basari getirir. Big 4 da audit, banka mufettisliginden iyidir (kariyer acilimi acisindan). Firmalardaki MT pozisyonlari ise son tercihin olsun.

      Sil
  3. Harika. Nokta atisi tespitler Belek yazinizi dort gozle bekliyorum :)

    YanıtlaSil